DynaMesh
DynaMesh zbrush’ta temel yapı oluşturma aracıdır. DynaMesh
serbest şekillendirmeler de mükemmel bir araç bunun en büyük nedeni topolojik kısıtlamalarla ilgili tüm
gereksinimleri ortadan kaldırmasıdır. DynaMesh uyguladığımız nesneyi iterek yada
çekerek ,geometrik parçalar ekleyerek
veya geometriyi kaldırarak nesnenin şeklini değiştirebiliriz.DynaMesh
geleneksel zbrush yontma ve düzeltme araçlarına başvurmadan önce düşük ve orta
çözünürlük başlangıç(temel) heykel aşaması oluşturmak için dizayn edilmiştir.
DynaMesh klasik kil heykelciliğine benzerdir.Ayrıntıları
uzatabilir veya yeni kil şeritler döşeyebilirsiniz ancak malzemenin kıvamı yine
aynı kalır. DynaMesh aynı şekil de sizin
belirlediğiniz çözünürlükte poligon dağılımını sağlayarak bu görevi yapar. Çok
uç noktada ki noktaları itme konusunda güçlüklerle geleneksel heykel yöntemlerinden ayrılır.Dynamesh ile
oldukça özgürsünüzdür.
DynaMesh zbrush’ta ilkel öğelerle kullanılabilen bir moddur.
Ayrıca DynaMesh ile var olan geometriyi
değiştirebilirsiniz fakat hatırlatmak gerekir ki dynamesh ile objeyi dönüştürdüğünüzde eşit poligon dağılımı
olacağından obje yeni bir geometriye sahip olacaktır.Orjinal modelin topolojisi
bu durumda aynı kalmayacaktır.
Nesneye Dynamesh uyguladıktan sonra herhangi bir zbrush
aracı ile obje üzerinde değişiklik yapılabilir. Şekil verme sırasında bazı
yerlerde bozulmalar olacaktır bu durumda sahnenin boş kısmında ctrl+Mouse sol
tuşuyla boş bir alan seçiyoruz ve düzgün bir geometri dağılımına sahip
oluyoruz.Bunu istediğini kadar tekrarlayabilirsiniz.
Tüm DynaMesh komut ve seçenekleri Tool>Geometry alt paletinde bulunmaktadır.
ConversionConversion EmoticonEmoticon