ZBRUSH-DYNAMESH

DynaMesh


DynaMesh zbrush’ta temel yapı oluşturma aracıdır. DynaMesh serbest şekillendirmeler de mükemmel bir araç bunun en büyük nedeni topolojik kısıtlamalarla ilgili tüm gereksinimleri ortadan kaldırmasıdır. DynaMesh uyguladığımız nesneyi iterek yada çekerek ,geometrik parçalar ekleyerek  veya geometriyi kaldırarak nesnenin şeklini değiştirebiliriz.DynaMesh geleneksel zbrush yontma ve düzeltme araçlarına başvurmadan önce düşük ve orta çözünürlük başlangıç(temel) heykel aşaması oluşturmak için dizayn edilmiştir.


DynaMesh klasik kil heykelciliğine benzerdir.Ayrıntıları uzatabilir veya yeni kil şeritler döşeyebilirsiniz ancak malzemenin kıvamı yine aynı kalır.  DynaMesh aynı şekil de sizin belirlediğiniz çözünürlükte poligon dağılımını sağlayarak bu görevi yapar. Çok uç noktada ki noktaları itme konusunda güçlüklerle geleneksel  heykel yöntemlerinden ayrılır.Dynamesh ile oldukça özgürsünüzdür.

DynaMesh zbrush’ta ilkel öğelerle kullanılabilen bir moddur. Ayrıca DynaMesh  ile var olan geometriyi değiştirebilirsiniz fakat hatırlatmak gerekir ki dynamesh ile objeyi  dönüştürdüğünüzde eşit poligon dağılımı olacağından obje yeni bir geometriye sahip olacaktır.Orjinal modelin topolojisi bu durumda aynı kalmayacaktır.

Nesneye Dynamesh uyguladıktan sonra herhangi bir zbrush aracı ile obje üzerinde değişiklik yapılabilir. Şekil verme sırasında bazı yerlerde bozulmalar olacaktır bu durumda sahnenin boş kısmında ctrl+Mouse sol tuşuyla boş bir alan seçiyoruz ve düzgün bir geometri dağılımına sahip oluyoruz.Bunu istediğini kadar tekrarlayabilirsiniz.

Tüm DynaMesh komut ve seçenekleri  Tool>Geometry alt paletinde bulunmaktadır.














SONRAKİ
« ÖNCEKİ