ZBRUSH ARAYÜZ GENELBAKIŞ
1) Zbrush ana penceresi
Bazı araçların pencereye yerleştirilmiş olduğu ekrandır
isterseniz özelleştirebilirsiniz.Ancak bir çok ayar ve araç menülerde gizlidir.
2) Zbrush tuval(çizim alanı)
2b yazılımlarda olduğu gibi tuvalin bir boyutu vardır ancak
piksel cinsindendir.Çizim alanı 2B,2,5B ve 3B öğeler içerebilir. Diğer 3
boyutlu yazılımların aksine zbrush 3boyutlu alanda hareket ettirilebilir
kamerası yoktur, objeleri kamera önünde işler. Zbrush bakış açısını bir pencere
olarak düşünebilirsiniz.Objeler pencere dışında hareket edebilir ancak
pencerenin kendisi hareket edemez.Bu sayede zbrush çok yüksek poligonlu
çalışmalarda kullanılabiliyor.Animasyon programlarının aksine zbrush sadece
bir nesneye odaklanır ve tüm kaynağı ona harcar.
3) Sol ve sağ kanallar-bölümler
Bunlar birbirinin üstüne yığılmış bir tek palet veya birkaç
paletten oluşabilir.Bu pencereler katlanabilmektedir.Pencereleri açmak için
üzerine tıklamanız yeterli olacaktır.Yeni bir pencere açtığınızda önceki
pencere kendiliğinden kapanacaktır.
4) Zbrush Paletleri
Zbrush’ın araçlar,yardımcı programlar ve ayarlar için
çeşitli paletleri vardır.Her paletin bir özelliği vardır.Örneğin “Tool” paleti
çeşitli araç ve modifikasyonları içerir.Bu paletler zbrush’ta üst kısımda
alfabetik sıraya göre dizilmiştir.
Ayrıca kendi paletlerimizi oluşturabiliriz.
5) Alt paletler
Her paletin kendi içinde alt paletleri mevcuttur. Bunlar
çalışmamıza yardımcı olan menüler olarakta bilinir. Paletleri olduğu gibi
kullanabileceğiniz gibi özelleştire de bilirsiniz. Ayrıca bu paletler kullanıma
göre aktif ve deaktif olabilir. Örneğin zpshere kullanırken gözüken “adaptive
skin” menüsü diğer objelerde gözükmez. Bir diğer örnek olarakta “Simplebrushe”
kullanımında araç paleti haricinde bütün menüler kaybolur.
6) Açılır Pencereler
Arayüzde bazı öğelere tıklandığında tıklanan simgeyle ilgili
işlevleri gösteren bir pop-up penceresi görünür. Örnek vermek gerekirse
alpha,stroles veya texture pencereleri.
7) Zscript Eğitim Penceresi
Zbrush penceresinin en alt kısmında yer alan bu pencere
kapalı olabilir eğer yukarı doğru okları çektirirseniz açılacaktır. Bu alana
herhangi bir palet koyamazsınız sadece Zscript veya eğitim amaçlı kullanılır.
8) Zaman Çizelgesi
Animasyon oluşturma, daha önce yaptığınız işlemleri kaydetme
veya subtool görünürlük setleri oluşturma için kullanılır. Varsayılan başlangıçta
Zaman çizelgesi gizlidir. Zaman çizelgesini görmek için
Movie>>Timeline>>Show kısmını işaretlemeniz gerekmektedir.
9) Başlık Çubuğu
Zbrush penceresinin en üst kısmındı bulunur.Sol tarafta
Zbrush sürüm numarası ve donanım kimliği(Bu lisans bilgisi değildir bu yüzden
herhangi bir güvenlik sorunu oluşturmaz) bulunur. Sağ tarafta palet görünürlüğü
için kontroller(varsayılan başlangıca dönme), yardım butonu,arayüz tema
renkleri ve UI yapılandırmaları hazır ayarları bulunur.
10) Üst Bölme
Fırça ayarları ve ZTool ayarlarından bazılarını içerir. Bu
alan sizin düzenli olarak ihtiyacınız olan tüm ihtiyaçları içerir.
11) Sol Bölme
Yontma ve boyama kısayolları bulunur. Yontma
fırçaları,alfalar(alphas),dokular(textures),Materyaller,fırça darbeleri ve renk
paleti bulunur.
12) Sağ Bölme
Bu bölmede Tuval yada 3B modelle etkileşim kontrolleri
bulunmaktadır. Üst kısım tuvalle ilgili özellikler içeri:Yakınlaştırma/uzaklaştırma,kaydırma,Antialiasing
ayarı vb.Altı kısımda ise 3B objeleri işlemek için özellikler
vardır:Ölçeklendirme,döndürme,taşıma,perspektif vb. temel unsurlar.Düzenleme
modunda olmadığınız zamanlar bazı düğmeler giri(sönük) kullanılamaz olacaktır.
13)Light Box Penceresi
Sabit diskinizde bulunan alfa,doku,materyal ve daha fazla
arasında gezinmenizi sağlayan kütüphanedir.
Zbrush arayüz ile ilgili Türkçe anlatımlı video buradan izleyebilirsiniz.
Zbrush arayüz ile ilgili Türkçe anlatımlı video buradan izleyebilirsiniz.
ConversionConversion EmoticonEmoticon