Zbrush Arayüz Genel Bakış




ZBRUSH ARAYÜZ GENELBAKIŞ




1) Zbrush ana penceresi


Bazı araçların pencereye yerleştirilmiş olduğu ekrandır isterseniz özelleştirebilirsiniz.Ancak bir çok ayar ve araç menülerde gizlidir.

2) Zbrush tuval(çizim alanı)


2b yazılımlarda olduğu gibi tuvalin bir boyutu vardır ancak piksel cinsindendir.Çizim alanı 2B,2,5B ve 3B öğeler içerebilir. Diğer 3 boyutlu yazılımların aksine zbrush 3boyutlu alanda hareket ettirilebilir kamerası yoktur, objeleri kamera önünde işler. Zbrush bakış açısını bir pencere olarak düşünebilirsiniz.Objeler pencere dışında hareket edebilir ancak pencerenin kendisi hareket edemez.Bu sayede zbrush çok yüksek poligonlu çalışmalarda kullanılabiliyor.Animasyon programlarının aksine zbrush sadece bir nesneye odaklanır ve tüm kaynağı ona harcar.

3) Sol ve sağ kanallar-bölümler


Bunlar birbirinin üstüne yığılmış bir tek palet veya birkaç paletten oluşabilir.Bu pencereler katlanabilmektedir.Pencereleri açmak için üzerine tıklamanız yeterli olacaktır.Yeni bir pencere açtığınızda önceki pencere kendiliğinden kapanacaktır.

4) Zbrush Paletleri


Zbrush’ın araçlar,yardımcı programlar ve ayarlar için çeşitli paletleri vardır.Her paletin bir özelliği vardır.Örneğin “Tool” paleti çeşitli araç ve modifikasyonları içerir.Bu paletler zbrush’ta üst kısımda alfabetik sıraya göre dizilmiştir.

Ayrıca kendi paletlerimizi oluşturabiliriz.

5) Alt paletler


Her paletin kendi içinde alt paletleri mevcuttur. Bunlar çalışmamıza yardımcı olan menüler olarakta bilinir. Paletleri olduğu gibi kullanabileceğiniz gibi özelleştire de bilirsiniz. Ayrıca bu paletler kullanıma göre aktif ve deaktif olabilir. Örneğin zpshere kullanırken gözüken “adaptive skin” menüsü diğer objelerde gözükmez. Bir diğer örnek olarakta “Simplebrushe” kullanımında araç paleti haricinde bütün menüler kaybolur.

6) Açılır Pencereler


Arayüzde bazı öğelere tıklandığında tıklanan simgeyle ilgili işlevleri gösteren bir pop-up penceresi görünür. Örnek vermek gerekirse alpha,stroles veya texture pencereleri.

7) Zscript Eğitim Penceresi


Zbrush penceresinin en alt kısmında yer alan bu pencere kapalı olabilir eğer yukarı doğru okları çektirirseniz açılacaktır. Bu alana herhangi bir palet koyamazsınız sadece Zscript veya eğitim amaçlı kullanılır.

8) Zaman Çizelgesi


Animasyon oluşturma, daha önce yaptığınız işlemleri kaydetme veya subtool görünürlük setleri oluşturma için kullanılır. Varsayılan başlangıçta Zaman çizelgesi gizlidir. Zaman çizelgesini görmek için Movie>>Timeline>>Show kısmını işaretlemeniz gerekmektedir.




9) Başlık Çubuğu


Zbrush penceresinin en üst kısmındı bulunur.Sol tarafta Zbrush sürüm numarası ve donanım kimliği(Bu lisans bilgisi değildir bu yüzden herhangi bir güvenlik sorunu oluşturmaz) bulunur. Sağ tarafta palet görünürlüğü için kontroller(varsayılan başlangıca dönme), yardım butonu,arayüz tema renkleri ve UI yapılandırmaları hazır ayarları bulunur.

 

10) Üst Bölme


Fırça ayarları ve ZTool ayarlarından bazılarını içerir. Bu alan sizin düzenli olarak ihtiyacınız olan tüm ihtiyaçları içerir.


11) Sol Bölme


Yontma ve boyama kısayolları bulunur. Yontma fırçaları,alfalar(alphas),dokular(textures),Materyaller,fırça darbeleri ve renk paleti bulunur.

 

12) Sağ Bölme


Bu bölmede Tuval yada 3B modelle etkileşim kontrolleri bulunmaktadır. Üst kısım tuvalle ilgili özellikler içeri:Yakınlaştırma/uzaklaştırma,kaydırma,Antialiasing ayarı vb.Altı kısımda ise 3B objeleri işlemek için özellikler vardır:Ölçeklendirme,döndürme,taşıma,perspektif vb. temel unsurlar.Düzenleme modunda olmadığınız zamanlar bazı düğmeler giri(sönük) kullanılamaz olacaktır.

13)Light Box Penceresi


Sabit diskinizde bulunan alfa,doku,materyal ve daha fazla arasında gezinmenizi sağlayan kütüphanedir.


Zbrush arayüz ile ilgili Türkçe anlatımlı video buradan izleyebilirsiniz.


SONRAKİ
« ÖNCEKİ